AddSecure lanserar ny webbplats och visuell identitet för att stärka företagets varumärke

AddSecure lanserar ny webbplats och visuell identitet för att stärka företagets varumärke. Företagets nya visuella identitet och webbplats speglar AddSecures tillväxt och utveckling till ett dynamiskt IoT-företag.

Företagets nya visuella identitet och webbplats speglar AddSecures tillväxt och utveckling till ett dynamiskt IoT-företag.

AddSecure har genomgått en varumärkesöversikt och presenterar idag sin nya visuella identitet, tagline och webbplats som stödjer företagets utveckling mot att bli en ledande europeisk leverantör av premiumlösningar inom säkrad kritisk kommunikation och data.

Den nya varumärkesidentiteten återspeglar AddSecures åtagande att leverera värde genom att säkra kundernas livs- och affärskritiska applikationer. Den nya taglinen ”För en säkrare och smartare värld” är i linje med företagets vision – att erbjuda lösningar och kommunikation som hjälper kunderna att bidra till en smartare och säkrare värld.

Den nya webbplatsen presenterar företagets utökade erbjudande med lösningar för Smart Alarms, Smart Rescue, Smart Transport och Smart Grids. Målet är att öka AddSecures digitala marknadsaktivitet och närvaro online, samt att mer effektivt kommunicera med nuvarande såväl som potentiella kunder.

Den nya webben och visuella identiteten är ett viktigt steg för AddSecure att bli den ledande europeiska leverantören inom säkrad kritisk kommunikation och data. Trots hela tio förvärv under de senaste tre åren, står organisk tillväxt och ytterligare strategiska förvärv fortsatt på AddSecures agenda.

– Det är spännande tider för AddSecure eftersom vi fortsätter att utvecklas som företag och att bredda vårt utbud. Vi är övertygade om att den nya designen och webben kommer att hjälpa oss att fortsätta stärka företagets identitet på marknaden och anpassa varumärket till det omfattande erbjudande som redan finns idag, säger Stefan Albertsson, VD för AddSecure.

– Tack vare vår starka tillväxt har vi fått möjlighet att investera ytterligare i vår marknadsföringsstrategi för att skapa ett ännu starkare varumärke både on- och offline. Vi har arbetat nära tillsammans med vår personal, samt fokuserat på våra kunder, för att utveckla en varumärkesidentitet som representerar det som AddSecure står för, vilket är att hjälpa våra kunder att bidra till en säkrare och smartare värld. Den nya visuella identiteten och webbplatsen representerar våra ambitioner och visar hur företaget har utvecklats till ett dynamiskt IoT-företag de senaste åren, säger Anna Börjesson, CMO på AddSecure.

Den nya visuella identiteten har utvecklats av Geelmuyden Kiese, Skandinaviens största kommunikationsbyrå, som har arbetat nära AddSecure för att skapa en varumärkesidentitet som reflekterar företagets kärnvärden och strategi.

Besök den nya webbplatsen här: www.addsecure.se

Loading