AddSecure lanserar nytt personlarm för ökad säkerhet vid ensamarbete och riskfyllda arbetsmiljöer

Med lång batteritid och avancerad blåtandspositionering erbjuder enheten överlägsen funktionalitet och trygghet för användare inom vårdboenden, socialkontor och andra verksamheter med höga säkerhetskrav.

AddSecure, en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-uppkopplingar och helhetslösningar, har nyligen lanserat AddSecure PAL431, ett nytt, kompakt och kraftfullt personlarm designat för att öka säkerheten för de som arbetar i utsatta positioner, ensamarbete eller riskfyllda situationer.

Unik positionering och lång batteritid

Det nya personlarmet är utrustat med blåtandsbaserad inomhuspositionering, vilket gör det möjligt att exakt lokalisera varifrån ett larm utlösts, exempelvis vilket rum i en byggnad. Detta är en avgörande funktion för personal på vårdboenden och socialkontor, där snabb och exakt respons är avgörande för tryggheten och säkerheten. AddSecure PAL431 har även en display som kan ta emot meddelanden från andra larmenheter eller sensorer i systemet. Med upp till 50 timmars batteritid behöver personalen inte oroa sig för att enheten ska laddas ur under långa arbetsdagar. Dessutom är enheten liten och smidig vilket gör den lätt att bära.

Sömlös kommunikation och framtidssäkrad teknologi

AddSecure PAL431 är utrustad med stöd för GSM-, LTE/VoLTE- och WiFi-kommunikation, vilket garanterar pålitlig uppkoppling både inom och utanför byggnader. Detta gör det möjligt att använda larmet på alla typer av arbetsplatser och att sömlöst byta mellan olika nätverk utan att förlora uppkopplingen. Utöver den unika positioneringsteknologin erbjuder larmet också intern larmhantering samt möjlighet till anslutning till en extern larmcentral.

Säkerhet i fokus

– På AddSecure är vi stolta över att våra personlarm bidrar till ökad säkerhet för dem som arbetar i utsatta positioner. Tillgång till omedelbar hjälp är avgörande i miljöer med hög risk för hot och våld och olyckor. Med personlarm skapas en tryggare arbetsmiljö och anställda inom vårdboenden, socialkontor och liknande verksamheter skyddas, säger Mats Genberg, talesperson för personsäkerhet på AddSecure.

AddSecure sätter alltid säkerheten i fokus, inte bara genom sina produkter och lösningar utan även i sitt övergripande säkerhetsarbete. Företaget är certifierat enligt ISO 27001 och uppfyller kraven för NIS2, vilket garanterar att säkerhetslösningarna håller högsta standard.

AddSecure PAL431 är dessutom godkänd enligt CE, RED, REACH, RoHS och WEEE-standarderna, vilket säkerställer att produkten lever upp till de strängaste krav inom både kvalitet och miljöansvar.

För att få en personlig demonstration av AddSecures nya personlarm besök monter D:18a under Socialchefsdagarna som äger rum på Kistamäsan i Stockholm den 2-3 oktober.

Läs mer om AddSecure PAL 431.