VSV Unite väljer AddSecure för att optimera sin fordonsverksamhet

Med AddSecures helhetslösning Co-Driver ökar VSV Unite effektiviteten, lönsamheten och säkerheten i sin fordonsflotta.

VSV Unite, ett ledande företag inom skogstransport och logistik, har inlett ett samarbete med AddSecure för att öka effektiviteten, lönsamheten och säkerheten i sin fordonsflotta. AddSecure är en ledande europeisk leverantör av säker IoT-uppkoppling och helhetslösningar, inklusive lösningar för transportledning och fleet management.

Efter en period av kraftig tillväxt sökte VSV Unite en helhetslösning för hantering och optimering av sin fordonsflotta och sina transporter. AddSecures lösning Co-Driver hjälper VSV Unite att konsolidera hanteringen av alla deras fordon i ett system så att de kan planera och även följa upp och jämföra fordon. Med Co-Driver kan VSV Unite ersätta flera gamla mobildatasystem med en plattform som låter dem hantera hela sin transportverksamhet på ett effektivt och säkert sätt.

Helhetslösningen hjälper företaget att maximera transporter och öka lönsamheten genom att sammanställa fordon för enklare planering och jämförelse, öka efterlevnaden av lagar och regler samt främja sparsam körning för ökad förarsäkerhet och minskad bränsleförbrukning.

– AddSecure kommer att ge oss på VSV Unite möjligheter att utvecklas inom såväl hållbarhet som effektivare logistiklösningar, säger Johan Svensson, vd på VSV Unite.

Det nyligen integrerade systemet är inriktat på att optimera verksamheten och skapa en bättre arbetsmiljö för förarna. Genom att nyttja avancerad telematik och dataanalys siktar VSV Unite på att inte bara optimera sin fordonspark utan också på att bidra till förarnas välbefinnande och erbjuda personlig förarcoaching.

– Vårt samarbete med VSV Unite handlar inte bara om teknik, det handlar om att framtidssäkra våra kunders verksamhet och hjälpa dem att nå sina mål, säger Andreas Östlund, VP Smart Transport Nordic på AddSecure.

Eftersom transportföretag ständigt möter utmaningar i ett föränderligt digitalt landskap, tillhandahåller AddSecure smarta och säkra lösningar för hantering av fordon, förare och transporter, vilket hjälper transportföretag att optimera sin verksamhet.

Läs mer om Co-Driver här.

Mer information om AddSecure och deras utbud av lösningar för fleet management här.